History of Computers :
----------------------------
a) Around 3000 BC - Abacus by the Chinese
|
Systematic Calculation of Arithmetic operations.
No Conceptual changes were made until the end of 18th century.
b) 19th century - Jacquard - Invented
|
Automated loom operated by a mechanism controlled by punched cards.
During the same period - Charles Babbage
|
Developed Differential and analytical engine.
|
Provider for:- inputting data, storing information, performing
arithmetic operations and printing out results.
|
This provide - base - modern computer.
c) End of 19th century - Herman Hollerith & James Powots
|
Data processing machine for census informations.
Hollerith - Developed codes for processing both alphabetical and
numerical data.
d) In 1940s - A significant machine was Mark I - utilised -electromagnetic relays.
e)Later in 1940s - First electronic machine ENICA ( Electronic Numerical Integrator and
Calculator) was introduced
f) During 1946 - 52 - JhonVon Neumann and evis team developed
High-Speed digital computer - using vacuum tubes.
Home »
Application
,
Basics
,
Bhagavathi
,
Computer
,
Courses
,
Data
,
DCA
,
Diplomo
,
Education
,
History
» Diplomo in Computer Applications (DCA) Computer Basics -3
Diplomo in Computer Applications (DCA) Computer Basics -3
Written By Director on Monday, September 5, 2011 | 8:08 PM
Labels:
Application,
Basics,
Bhagavathi,
Computer,
Courses,
Data,
DCA,
Diplomo,
Education,
History
Visitors
சரஸ்வதி துதி
இன்னறுங் கனிச்சோலைகள் செய்தல்
இனிய நீர்த்தண்சுனைகளியற்றல்
அன்ன சத்திரம் ஆயிரம் வைத்தல்
ஆலயம் பதினாயிரம் நாட்டல்
பின்னருள்ள தருமங்கள் யாவும்
பெயர் விளங்கி ஒளிர நிறுத்தல்
அன்ன யாவினும் புண்ணியங்கோடி
ஆங்கோர் ஏழைக்கு எழுத்தறிவித்தல்.
-மஹாகவி.சுப்பிரமணியபாரதியார்
இனிய நீர்த்தண்சுனைகளியற்றல்
அன்ன சத்திரம் ஆயிரம் வைத்தல்
ஆலயம் பதினாயிரம் நாட்டல்
பின்னருள்ள தருமங்கள் யாவும்
பெயர் விளங்கி ஒளிர நிறுத்தல்
அன்ன யாவினும் புண்ணியங்கோடி
ஆங்கோர் ஏழைக்கு எழுத்தறிவித்தல்.
-மஹாகவி.சுப்பிரமணியபாரதியார்
விழி தானம் செய்வோம்!
விழியில்லா மாந்தருக்கு ஒளி கொடுப்போம்!
இறந்த பின்னும் இந்த உலகைக் காண்போம்!
0 comments:
Post a Comment